lördag 28 februari 2015

Våren är här!

En Volvo BM 430 är väl inte den bästa skogstraktorn när det inte är tjäle i backen. Lastade skopan full med ved och skulle "bara" upp för en liten backe men ack vad det tog stopp. Framhjulen sjönk långt ner i leran och där satt jag. Prövade att "ugga" mig fram och tillbaka men inte gick det. Det var bara att tappa ur allt ved, skjuta mig bak med hjälp av skopan och sedan ta ny fart. Det gick bra men en lastning till och mer svett i pannan. Denna veden kommer vara välsignad eftersom den värmer mig fler gånger än nödvändigt. Jag tror inte jag varit med om en vår som kommit så tidigt som i år. Nu blir det att ta ved efter vägen som blir lätt att lasta och ger så lite spår som möjligt i naturen. Är det dags att byta upp till en större traktor med bredare däck kanske?

Inga kommentarer: