söndag 7 mars 2010

Snö,snö och ingen vô...

Vid den här tiden på året brukar gårdstunet vara belamrat med nästa års vinterved. I år är det fortfarande så mycket snö i skogen att det inte ens går att ta sig fram(nästan iaf). Jag gjorde ett litet försök att ta mig fram i skogen för at kolla om jag snart kan börja hugga lite ved men det var lönnlöst. Behöver inte fundera på det de närmaste veckorna. Det enda positiva turen i skogen förde med sig var att Bosse blev trött. Bosse är en mycket livlig spaniel som har energi lagom att driva en normalstor villas elförbrukning, om man kopplar en dynamo ttill honom. Han fick simma fram i snön ibland provade han att hoppa men sjönk så långt ner i snön så simmningen var det lättaste sättet att ta sig fram på för honom. Nu ligger han STILLA i sin korg och det har jag bevis på kolla själva.
Ofta den här helgen, familjen är hundvakt, har han ofta hunnit med att vara under fötterna när vi gått fram.
Jag är nog inte den enda som "svir över" att inte komma ut med motorsågen. De enda som jublar och triumferar över detta är väl Elbolagen som får sälja mer ström. Nu sätter vi på oss extrakläder istället om det skulle behövas, sänka värmen är ju ett alternativ också men det är ju så gött när det är varmt.

Grattis Jörgen Brink jag såg dig på TVn men vi har inte glömt...

Inga kommentarer: