torsdag 10 september 2009

Träna boxning kan vara bra jaktträning

Att vara väl förberedd inför jaktsäsongen är väl A och O. Jag har så smått börjat kolla mina saker. Ryggsäcken var hel och ren men innehöll en del skräp sen ifjol, stekpannan var ingen vacker syn men jag som gjorde den så ren efter sista jakten. Kängorna behöver nya snören. De knöt jag ihop en morgon när jag ryckte av dem när jag skulle iväg men det funka ju så det går nog i år med tills man står på en myr och försöker knyta dem.
Konditionsträningen är det väl också dags att träna eller i år tror jag nog att boxningsträning kan vara till god hjälp. Har det hänt en kan det väl hända fler jägare.


Hur kan detta hända? Vad var det som fick hjorten att gå till angrepp på detta sätt? Även älgar har ju gjort det ni minns väl filmen om älgkon som läxade upp en vanlig shoppare?




Det kan var riskfyllt att jaga så börja träna självförsvar.

Inga kommentarer: