söndag 19 oktober 2008

Dagen efter kvällen före eller samma dag

Fick ett kul sms från "spikingfråmeksperijens". Han gav oss några tips innan vi avsluta den något korta älgjakt 2008 och åkte hem. Bastu bad och köttstyckning samma dag i nämnd ordning är inte den allra bästa kombinationen dagen efter en trevlig fest. Vi kommer att ha det i åtanke till en eventuell efterjakt och bara fokusera på styckning dagen efter.

Styckningen gick så där i år för en del. Jag fick göra ett besök till Verkstaden för att lappa ihop ett finger som fick besök av en vass kniv. Hade jag inte brytt mig om att få hjälp med slipningen med daiamantbrynet som till slut kom fram. Det är bra att den inte finns i slaktbua eftersom den kan bli stulen. Kanske det kan vara bra att ha stålet där när vi är där. Det tog ett tag innan poletten föll ner. Hade jag troligtvis besparat mig kostnaden för fyra stygn i ett långfinger och köpt en filé istället. Skitsamma det blir mer filér snart...

Som vanligt grillades det kött under dagen och tack för det grillmäster, det är en uppgift som ingen kommer att ta ifrån dig när du skötte det så bra.

Bilder var det ju ja. Det höll jag på att glömma. Det kommer men vissa fastnade rejält i censuren...

Inga kommentarer: