onsdag 16 juni 2010

Triumfbackens Rambolina vilar ut.

Triumfbackens Rambolina har jagat färdigt. Denna underbara hund som gav mig och mina jaktkamrater många oförglömliga minnen. Rambolina blev 13 år och vilar nu på salighetens kulle. Min äldsta son döpte kullen i kohagen till detta namn efter att vi begravt vår Labrador där. När vi stod där vid hundens grav och tårarna rann ner för kinden så tar han mig i handen och säger;
Nu pappa ska denna plats heta Salighetens kulle!

Sedan den dagen begraver vi våra djur där både stora som små.
Rambolina hade under en period fått knölar på magen som gamla tikar får. Vi var till veterinären och opererade bort den största som var i vägen. Hon blev pigg utav bara attan och var med min fru ute och sprang i skogen. Den sista veckan gick allt så fort. En knöl växte från ett körsbärs storlek till krusbärsstorlek på tre dagar. Då insåg vi att nu har vi kommit till vägs ände med henne.

Tack Lina för alla underbara dagar och alla fina stunder du givit vår familj. Vi kommer aldrig få en hund som dig igen.

2 kommentarer:

Mitt Egnahem sa...

NU bölar jag ännu mer... Finaste hunden var det!

sofie sa...

Hejsan. Av en ren slump ramlade jag in här och läser om mina föräldrars hunds syster :) vi ägde nämligen rambolinas bror Rocky. Han var en otroligt fin vän i familjen och kommer leva kvar länge i våra minnen. Han blev 16år och 4dagar gammal. Så kul när man kan läsa om syskonen :) ha det så bra. Mvh Sofie m.Familj