tisdag 15 december 2009

Glöm och gå vidare...


Det var så här de se skulle se ut men jag såg inga!

Vad hände egentligen? Ni kanske tror jag har gett upp bloggandet efter älgjakten. Nej men efter att ha jagat en hel vecka utan och se en endaste levande älg så kändes det ju lite pinsamt att ha en blogg som skriver om älgjakt. Skit samma iaf. Nu går vi vidare efter två månaders bitterhet och glömmer härmed årets älgjakt.

Vad ser vi fram emot nu då? Jo lite rådjursjakt någon helg när det passar. En tax med snorkel behövs det väl snart om regnet ska fortsätta som det gör. Blir det inte jakt så kommer vi faktiskt att avyttra en Highland i fast form. Vi ska med andra ord slakta ett av våra djur så att det blir lite julköttbullar i år.

Regnet har avtagit och nu har spårsnön lagt sig över vår jaktmark. Till helgen ska vi göra en riktig spårjakt med den gamla tanten till tax jag har. Hon har trots min frånvaro av bloggande hållit sig i god form med hjälp av matte som motionerar henne regelbundet. Nu närmar vi oss årets största jaktdag, annandagjul, då allt kan hända. Jag lovar att då finns det en hel del att berätta om typ som en vält sex-hjuling på grusplan, bruten fotled som ingen trodde på, en WRC-bil på tre hjul i skogen, en sö som fick tacka för sig, en Audi med vitklädsel, en Magnum och en granplantering, en Blazer och MF 35, sår under näsan. Det finns många historier att berätta om. Vissa är historia och glömda men det kommer nya, garanterat.
God tur på er alla jägare och nu finns det möjlighet att anmäla sig till jakt på gråben. Kom ihåg att det räcker att jaktledaren anmäler sig ifall ni glömt att göra det.

2 kommentarer:

Mitt Egnahem sa...

Det var en sen uppdatering... Tur att det ändå blir julköttbullar!

Anonym sa...

Jag mer än såg ja'!