söndag 26 september 2010

Grattis

Du som blev besökare nummer 4000! Vem du var har jag ingen aning om men roligt att du följer eller börjar följa min blogg från och med nu.

Vad händer på denna blogg då? Jo jag berättar lite om mitt liv som månskensbonde och lite om mina små jaktäventyr i viltvårdsområdet. Det som nu står för dörren är ju älgjakten. Alla år tidigare är det ju 1 oktober som varit startskottet för årets jaktsäsong. I år har jag inte någon hund eftersom Triumfbackens Rambolina vilar sin eviga vila på Salighetens kulle. Min strävhåriga tax slutade sina dagar efter lång och trogen tjänst i slutat av maj detta år. En tax som kommer vara i mitt minne för evigt, en taxdam som hade en persnolighet som var mycket speciell, en tax som älskade mina barn och aldrig gjorde dem något ont. En tax som hade sina egenheter som alla taxar har med sin egen speciella charm. Det kommer kännas tomt att den 1 oktober inte få jaga utan som en hamster i sitt hjul gå till den kommunala verksamheten. Tankarna finns att återigen skaffa en säregen tax och den kommande taxen bör då ha generna från Triumfbacken.

Inga kommentarer: