torsdag 20 augusti 2009

Det kom ett MMS


Jag fick ett MMS för ett tag sedan. Jag antog att det var något roligt skämt som det brukar vara när det piper till. Jag kan väl inte säga att detta MMS går under kategorin roligt, däremot kan vi sortera in det under spännande facket istället. Först förstod jag inte vad bilden föreställde på den lilla displayen på telefon men det gick snart upp för mig vad det var när jag läste medföljande kommentar.


"Om du vill ha bilder till din blogg på spår av gråben så åk öst på skogen".

Tack så mycket för MMSet.
Jahaja då var de verkligen så nära som vi inte trodde. Ytterligare bevis kom häromdagen när grannen kom hit och berättade att pojken skulle vaka på Råbocken och när han satt i bilen och pratade i telefon så kom Herr och Fru gråben spatserande inte långt i från "Precken". Hur ska detta bli 1 oktober som är vår högtidsdag?

Som tur är äger jag en hund som äger hela världen, är störst av alla hundar på denna jord och kan hantera varenda varg, katt, tjur och tupp som kommer i hennes väg. Herr och fru grå kommer inte ha en chans om ni pratar med min strävhåriga tax. Själv är jag väl inte riktigt lika övertygad som vad hon är. Hur var reglerna nu igen? Skräm först och skjut sedan eller fick man skjuta direkt?

Förresten när det gäller tuppar så finns det att hämta om någon vill? Jag har en som är riktigt morgonpigg om ni vill? Han passar även riktigt bra i en gryta full med vin...

Inga kommentarer: