tisdag 11 augusti 2009

Hösten är här!

I och med att årsmötet startar ikväll så är hösten här! För mig är kvällens möte starten på hösten för nu börjar vi förbereda inför jaktsäsongen. Skjutbanan ska göras iordning, slaktbua ska fixas, älgpass ska röjas och bössorna ska skjutas in. Någon börjar konditionsträna sina hundar vilket är på tok för sent tror jag. Iofs går det väl att jaga dem i trim men innan de är på topp så är snön här och jakten blir inställd. Vore roligt med lite spårsnö tidigt i år för att se vad det är man jagar på.
Förresten har ni hittat och smort upp era stekpannor? Glöm inte heller att lägga ner en gaffel i rygsäcken det är så besvärligt att äta Pyttipanna med buköppnaren som en del har gjort...

Inte trodde jag att jag skulle passera 1000 besöksvallen så fort. Roligt att det är någon som läser mina små spartanska inlägg om ditt och datt.

Inga kommentarer: