söndag 23 augusti 2009

Så var det äntilgen dags.

I fredags var det den 21 vilket innebar att vi får släppa våra hundar utom "all kontroll". I fredags när jag kom hem kände jag ett stort behov att komma ut ensam efter allt som hänt på jobbet. Jag satte på mig jaktbyxorna och ropade på bicka att nu var det dags. Ho kände doften av gammal jakt men det var inte riktigt samma entusiasm från henne när vi gick i väg. Jag funderade mycket på vad det kunde bero på. När jag kommit en bit upp på skogen så slog det mig jag har inte ryggsäcken med mig, ingen bössa och inte jaktrocken. Hon gick nästan hela tiden ett par meter efter mig men jag tänkte väl att om vi går över ett spår så kanske hon tar upp det. Troligtvis så läste hon mig som en öppen bok att det är ingen ide att lägga energi på något kräk när inte gubben har bössa med sig.

Jag vek av på ett ställe där jag inte gått så många gånger förut men så plötsligt hände det. Kan ni tänka er när jag plockat 200 kantareller så slutade jag räkna och jag plockade ett bra tag till. Nu saknas bara rådjursköttet men det kanske får ersättas med Vollmar istället men det är inte fy skam det heller.

Inga kommentarer: